..:: Een getuige zijn in zwakheid ::..

Hallo lieve lezer, hieronder een bijzondere belevenis die ik mocht beleven vorig weekend.
Ik mocht van de Here Jezus getuigen terwijl ik verschrikkelijk moe was en er gebeurde echt iets bijzonders.

Het vorige weekend heb ik mogen getuigen van Jezus in de trein, en de man waar ik mee sprak kon merkbaar voelen dat er wat met hem gebeurde.
Dat was zo bijzonder om mee te maken.
Ik was namelijk dat weekend uitgenodigd bij kennissen in Emmelloord om daar de Tank S Rally (autoracen) te komen zien.
Die nacht heb ik ook bij hun geslapen en dat was verder allemaal leuk om mee te maken.
Maar het mooiste was dus de reis terug.
Want daar heb ik ongeveer een half uur met een man mogen spreken over Jezus.
Hij zat eerst ergens anders maar kwam bij me zitten en we raakten aan de praat van waar we weg kwamen en naartoe gingen.
En zo kwamen we ook op de bijbelschool en ging het al snel over Jezus.
Het was bijzonder om te zien hoe serieus die man hier mee omging en ik merkte dat God aan het werk was en ik bad ook steeds stil om de leiding van de Heilige Geest.
Zo kregen we het over vrede en geluk en zei dat ik nu echte vrede van binnen heb omdat ik Jezus ken en vroeg aan die man of hij wel echte vrede had van binnen.
Hier kon hij niet duidelijk antwoord op geven.
Hij liet me een hangertje zien met daaraan een haaientand en haalde een kraaltje uit zijn beurs met een paar ogen erop.
Dat bracht hem geluk en vrede zei hij.
Ik vond het zo bijzonder eigenlijk dat ik op de man af vragen durfde te stellen bij een voor mij onbekende man, want zoiets doe ik niet zomaar en ik geloof echt dat de Heilige Geest door mij heen werkte.
Zo waren we even verder aan het praten over de geestelijke wereld en hij geloofde dat God iets van een universele energie was.
Voor hem was het dus nog iets vaags.
Maar ik zei dat God helemaal niet iets vaags was maar dat Hij een persoonlijke relatie wil met ons en dat het kan omdat Jezus dus aan het kruis was gegaan.
Ik kon ook vertellen over de geestelijke wereld, dat satan zich voor kan doen als engel van het licht, ook omdat ik vroeger met de geestelijke wereld in aanraking ben geweest.
Zo waren we weer even verder aan het praten en hij merkte ineens dat al zijn spanning en drukte uit zijn hoofd weg waren terwijl wij aan het praten waren.
Hij had zo'n rust zei hij, en ik had zoiets van 'Dank U Here Jezus' (Hiervoor dankte ik in stilte).
Echt bijzonder omdat we het net over vrede hadden gehad die de Here Jezus wil geven, en nu ervoer hij dus ook vrede en rust in z'n hoofd en lichaam.

Deze man had een slecht oog en een goed oog en hij zei dat, 'als' God bestaat, Hij ook zijn oog kon genezen.
Ik zei dat God dat zeker kon want als Hij hemel en aarde kan scheppen dan kan hij zeker zijn oog beter maken.
Zo vroeg ik of ik later voor hem mocht bidden om genezing en hij stemde ermee in.
Hierbij vertelde ik hem dat het hart voor God belangrijker was dan zijn oog en dat het best kon zijn dat God eerst aan zijn hart zou beginnen.
Natuurlijk kon God zijn oog genezen zei ik, maar het kon zijn dat God eerst aan zijn hart zou beginnen.
Nou, zo waren we aan het praten over samenwonen enzo en over van alles en nogwat waarop hij ineens reageerde: "weet je dat mijn hartkloppingen nu ook weg zijn?"
Zijn spanning was dus weg, drukte uit zijn hoofd en zijn hartkloppingen waren dus helemaal verdwenen terwijl die man dus met mij aan het praten was.
Ook weer zo bijzonder omdat we het kort daarvoor dus over het hart hadden gehad, wat de Here dus belangrijker vind dan zijn oog.
Natuurlijk bedoeld ik het geestelijke hart en dat had ik ook gezegd, maar Jezus is ook geïnteresseerd in onze lichamelijke gezondheid en dit merkte die man dus.
Onder het hele gesprek heb ik dus wel zitten bidden en het is zoooo wonderlijk om te zien hoe de Here Jezus dan werkt, echt zo bijzonder!
Dit is eigenlijk het eerste gesprek waarbij ik iemand hoor getuigen dat er echt iets ter plekke verandert.
Aan Jezus alle eer want Hem heb ik ook willen verhogen tijdens het gesprek.
Jammer genoeg is van het bidden niets terecht gekomen want dat zouden we aan het eind van de reis doen maar is niet gelukt.
Het mooie is wel dat ik een paar keer de gedachte kreeg: 'de Here heeft ook de onaanzienlijken op het oog'.
Aan het einde van de reis vertelde ik dus aan die man dat ik een paar keer die gedachte had gehad en het misschien voor die man was.
Ik vroeg of hij in zijn leven onaanzienlijk was geweest en hij zei dat hij dat heel erg herkende.
Zo kon ik dus getuigen dat Jezus die man ook op het oog had en het deed zichtbaar iets met die man, je zag dat 't hem raakte.
Al met al was dit echt zo'n bijzonder gesprek geweest en aan Jezus alle eer, Halleluja.
Het is zo mooi om te zien dat Jezus in een mensenleven bezig is, en dat kon ik zien bij deze man, echt aan God alle eer, Haleluja.
Na dit gesprek gingen wij dus elk onze weg en ik was gewoon zo blij terwijl ik zo moe was want ik ben nog steeds moe van het slechte slapen.
Zo heeft de Here mij gebruikt in mijn zwakheid tot eer van Zijn naam, echt, echt bijzonder, Halleluja.

De reis was voor mijzelf ook een zegen omdat ik vaak vlak voor het reizen erg gespannen word en dat resulteert vaak in vele bezoekjes aan de wc met soms hevige kramp in m’n buik.
Maar de week daarvoor hadden we op de bijbelschool les gehad over de namen van God, en dat God’s naam óók was Yahweh-Shalom. (God van de vrede (shalom houd nog veel meer in dan vrede maar hier houd ik het eventjes bij)).
Voor de reis dankte ik de Here in de naam van Jezus dat Hij dus ook mijn Yahweh-Shalom is en was en steeds ging de spanning weer weg en had ik vrede.
Ook bijzonder om mee te maken.

Dank U wel daarvoor Vader in de naam van Jezus, Halleluja.


Hartelijke groet,


Gerrit Bandstra

Reacties

  1. wow! Prijs God hiervoor! De Almachtige die alles onder controle heeft! :D AMIN!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, zo uit het niets he :) helemaal top om te lezen ! doet jezelf ook heel goed!

    Ga zo door bro, ben trots op je!:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouter Bandstra28 maart 2011 om 23:54

    eyy Bro,
    mooi om te lezen.
    God is groot, maar toch kiest Hij ervoor om door het kleine te werken.
    Bijzonder,
    God zegene je
    Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Gerrit,
    Wat mooi dat je ondanks jouw vermoeidheid je hebt laten leiden door de HG en met deze man een gesprek bent aangegaan en hebt kunnen en willen getuigen.
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Dag 5, een mooie dag ::..

..:: Dag 6 ::..

..:: Bekering ::..