..:: God's plan met mijn leven ::..

Wauw, even een kleine openbaring over 'bouwen' gehad.

Op m’n 14e/15e levensjaar heb ik een droom gehad van de Here Jezus waarin Hij zei: “Jij mag helpen om te bouwen aan Mijn koninkrijk”.
Hierop heb ik dus een bewust 'ja' gezegd want bij de Here 'moet' je niets.
Je hebt altijd een eigen keuze.
Ik had toen nog geen bewuste keuze gemaakt voor Jezus, maar Hij had en heeft een plan met mijn leven, echt bijzonder.
Vanochtend was ik een studie aan het beluisteren van Vanessa Steffens (vrouw van Peter Steffens http://www.petersteffens.nl) met het thema 'Krachtig bidden vanuit God's woord', waarin naar voren komt dat bidden een deel is van het bouwen van God’s koninkrijk.
Maar wat voor mij even bijzonder was om te horen, was dat het Hebreeuwse woord voor zoon ‘Ben’ is, wat is afgeleid van het werkwoord “Banah”, en dat werkwoord betekent letterlijk ‘bouwen’.
In de bijbel staat niet dat je zonen (en dochters) opvoed, maar dat je ze bouwt.
Nou kan het in de natuurlijke zin (‘wees vruchtbaar…’ Genesis 1:27), maar ook in het geestelijke (‘nakomelingen zien…’ Jesaja 53:10).
Jezus zou een heel erg groot nageslacht krijgen, maar dat zijn niet natuurlijke, maar geestelijke zonen en dochters.
In de droom die ik heb gehad vroeg de Here mij om te ‘bouwen’ aan Zijn koninkrijk.
Toen ik dus het onderwijs hoorde van Vanessa Steffens dacht ik van, wauw, dank U Here Jezus, dank U dat ik aan mensen mag gaan bouwen!
Op welke manier dat is weet ik nog niet precies, i.i.g. door het gebed en het bestuderen van de blauwdruk (zegmaar Zijn principes, Zijn manier) die de Here in Zijn woord heeft gegeven.

En als ik dan zo zie wat er op het diploma staat, en wat Dick (en Richard) met mij gebeden heeft bij de diploma-uitreiking op de woensdags voor de officiële diploma-uitreiking (die op zondag was), dan heb ik echt zoiets van, waaauuuuww Heer, echt waauuw.
Want alles wat Dick bad had een soort van klik in mijn hart, moeilijk te omschrijven, maar het klopte gewoon.
De Bijbeltekst was 2 Tim. 3 en 4, en een aantal dingen die naar voren kwamen in het gebed waren als volgt (Nelke, bedankt voor het opschrijven :-)
Er kwam naar voren dat ik een krachtig soldaat ben, een strijder, maar ik moet niet in eigen kracht strijden! (voor mij soms nog een valkuil)
Jezus zal me helpen en Hij is het die mij leidt.
Ik zal leugens ontmaskeren, zowel in mijn eigen leven als in die van anderen en ik zal door wat God aan mij geeft, vrijheid geven aan mensen die gebonden zijn, en ik zal ze uit de duisternis halen.
Dit zal gebeuren door de volheid van de Heilige Geest.
Echt zo bijzonder, aan Jezus hiervoor alle eer!

Als ik dan weer even terug ga naar die droom die ik heb gehad, dan zie ik dat de Here Jezus steeds meer openbaart van het plan wat Hij heeft met mijn leven.
Toen ik de droom kreeg vond ik het wel heel erg gaaf, maar na de droom had ik wel zoiets van, wat moet ik hier nou mee gaan doen?
En het lijkt net of begint het steeds meer vorm te krijgen.
In de jaren die ik onderweg ben met de Here Jezus heeft Hij laten zien dat, wie zoekt, die vind, degene die klopt, dat daarvoor word opengedaan.
Soms had ik wel ’s het idee dat er echt totaal niets in mijn leven gebeurde of dat God mij vergeten had.
Maar laat dit een bemoediging voor je zijn dat de Here Jezus een plan met jou heeft, ook al duurt het even voordat je er achter komt.
Doe wat je weet te doen, en zoek eerst het koninkrijk van God en al het andere zal je gegeven worden.
Ik ben nu een paar jaar onderweg met de Here en zie dat Zijn plan met mijn leven steeds meer vorm krijgt.
Iedereen is uniek, dus in jouw geval zal Hij het anders gaan doen dan bij mij.
Maar wees niet ongeduldig maar dank de Here onder alle omstandigheden, Hij is nabij!!! (Filippenzen 4:4-7)

Dank U, mijn Hemelse Vader, dat U een plan met mij heeft, en dat ik door het volbrachte werk aan het kruis van de Here Jezus tot U mag naderen om een groeiende liefdesrelatie met U te hebben.
Dank U voor Uw trouw, dank U dat U met ieders leven een plan heeft en dat we niet zomaar ronddwarrelen op deze aarde als los stof, maar dat ons leven echt nut heeft.
Heer Uw woord, de bijbel, is ook zo rijk en heel erg bedankt hiervoor, ik houd van Uw woord en ik houd ook heel erg veel van U.
Dank U voor alle zegeningen die U geeft, Halleluja!

Reacties

  1. Gerrit! Wat super joh, wat mooi dat je zo'n hele bewuste, heldere droom hebt gehad! Geweldig ook dat je al ziet dat die droom vorm begint te krijgen in je leven. Ik ben erg benieuwd hoe het allemaal verder zal gaan uitpakken!
    Veel zegen en liefs! Elja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gerrit,

    Het is goed om van je te lezen.
    Ik zie uit naar meer....

    Groet en zegen,
    Yvonne Nederend
    http://creativeworship-workshop.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Bekering ::..

..:: Dag 5, een mooie dag ::..

..:: Dag 3, rustdag ::..