..:: Zijn wegen zijn hoger dan mijn wegen ::..



Dag geliefde lezer,

Wat is God toch goed, echt zo gaaf! Hij doet alles precies op tijd en is altijd trouw en goed!. Zojuist was ik even Psalm 116 aan het lezen waarin beschreven wordt waar ik vroeger mee te dealen had, en waar ik nu mee bezig ben. Vers 1 t/m 5:

"Ik heb de Here lief, want Hij hoort mijn stem, mijn smekingen. Want Hij heeft zijn oor tot mij geneigd, daarom zal ik mijn leven lang (tot Hem) roepen. Banden van de dood hadden mij omvangen, angsten van het dodenrijk hadden mij aangegrepen, ik ondervond benauwdheid en smart. Maar ik riep de naam des Heren aan: Ach Here, red mijn leven. Genadig is de Here en rechtvaardig, onze God is een ontfermer."

Dit heb ik letterlijk ervaren. Vroeger toen ik nog jong was heb ik gemerkt en letterlijk gedroomd dat de dood mij wilde pakken. Ik heb toen veel gebeden en gevraagd aan Jezus of ik alsjeblieft niet meer van die rare dromen zou krijgen. Ook hoorde ik, als ik soms bijna in slaap was, ineens een angstaanjagend gekrijs en was ik klaarwakker. Dit alles had te maken met een geestelijke binding in onze familie, waar meer familieleden last van hadden/hebben. Ook had ik op een gegeven moment heel erg snel zenuwen ergens voor en dat uitte zich vaak in gigantische steken in mijn onderbuik waardoor ik soms niet goed kon functioneren en kon zelfs zo pijnlijk zijn dat ik er een keer van ben flauw gevallen. Hiervoor ben ik naar een paranormaal genezer geweest want toen wisten we nog niet dat het niet goed en zelfs gevaarlijk was om daar naar toe te gaan. Het bijzondere was, dat hij bij de 3e keer een advies gaf, waarop ik antwoordde dat ik het niet kon doen omdat voor mij God's Woord al belangrijk was in mijn leven en het daar tegenin ging. Toen zei hij dat hij zo niet verder met mij kon, wat mij eigenlijk ook opluchting gaf. In die tijd kreeg ik veel storing als ik wilde bidden, ik kreeg de hele tijd door, als ik mijn ogen sloot, beelden van ogen te zien die op mij af kwamen terwijl mijn ogen dicht waren, echt zo bizar en eng. Dus banden van de dood hadden mij omvangen, angsten van het dodenrijk hadden mij aangegrepen, maar er kwam een 'maar' in mijn leven! :-D Want tot zover is het wel even genoeg om over de pogingen die de vijand heeft gedaan te schrijven want zoveel ruimte wil ik hem niet geven! Op 13 augustus 2005 heb ik Jezus aangenomen als Verlosser en ben ik een zoon geworden van mijn lieve Hemelse Vader. Jezus is overwinnaar!

Door de moeilijke tijden heen heb ik God's trouw gezien want Hij leeft en Hij verlaat Zijn gunstgenoten niet, Hij ondersteund de rechtvaardigen met Zijn Heilrijke rechterhand. (En wij zijn gerechtvaardigd door Jezus Zijn bloed, omdat Hij alle ongerechtigheid op Zich genomen heeft). Wat ik ook zo bijzonder vind is het volgende en weten velen al: Vroeger als baby ben ik bijna ben gestikt door bronchitis, maar letterlijk gered door Jezus toen mijn vader op z'n knieën ging en Jezus vroeg om mij te genezen. Jaren later, in 2007 heb ik een bijzondere vervulling van de Heilige Geest mee mogen maken. Ik begon héél erg intens te ademen en het was zooo hemels heerlijk (niet te beschrijven), en ik voelde tintelingen in m'n armen en benen waarbij ook een heel bijzonder woord werd uitgesproken. Ik zie dit echt als'n soort bevestiging, als baby ging ik bijna dood door verstikking, maar nu was de adem van God in mijn binnenste. En nog steeds woont die lieve Heilige Geest in mijn binnenste! Mooi hè!

Dus toen ik deze Psalm las vond ik dit allemaal zo treffend!!! Nergens in de bijbel staat dat we het gemakkelijk zullen hebben, dat ons levenspad over rozen zal gaan, maar Hij Die in ons is, is sterker dan hij die in de wereld is, en het pad van de rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht dat steeds helderder straalt tot de volle dag! We zien het soms nog niet, maar het komt, het is een belofte en Hij die beloofd heeft is getrouw!. Wat beloofd is is beloofd en heeft alles te maken met Degene Die het beloofd heeft! In 2 Korintiërs 1:20 staat dat hoeveel beloftes er ook zijn, het Ja en Amen is door Jezus Christus tot eer van God. Mijn lofzang is voor de Here Jezus, Hem wil ik van harte aanbidden met alles wat in mij is, vanuit mijn hart, en ik wil méér en méér en méér want er ís meer in Jezus Christus, altijd!

Ik hoop dat het bovenstaande een bemoediging voor je zal zijn want op dit moment ervaar ik het persoonlijk nog als zit ik in de woestijn, maar heb zoveel zegeningen mee gemaakt in de afgelopen jaren, en de liefde mogen ervaren van Jezus dat ik het meer dan waard vind om in alle omstandigheden te blijven zien op Jezus omdat wij mogen leven vanuit een volbracht werk. Paulus schrijft aan Timoteüs dat hij weet op Wie hij zijn vertrouwen heeft gesteld:

(Psalm 25:15)"Mijn ogen zijn bestendig op de Here, want Hij voert mijn voeten uit het net"
(Psalm 34:6) "Zij schouwen naar Hem en stralen van vreugde, en hun aangezicht zal niet schaamrood worden"
(Psalm 37:37)"Sla de vrome gade en zie op de oprecht, want de man des vredes heeft nakroost; "
(Jesaja 55:4)"Zie, Ik heb hem tot een getuige voor de natiën gesteld, tot een vorst en gebieder der natiën"
(Johannes 1:29) "Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt"
(Hebr. 2:8b-9)"Doch thans zien wij nog niet, dat hem alle dingen onderworpen zijn; maar wij zien Jezus, die voor een korte tijd beneden de engelen gesteld was vanwege het lijden des doods, opdat Hij door de genade Gods voor een ieder de dood zou smaken, met heerlijkheid en eer gekroond"
(Hebr 10:7)"Toen zeide Ik: zie, hier ben Ik - in de boekrol staat van Mij geschreven - om uw wil, o God, te doen."
(Hebr 12:1-3)"Daarom dan, laten ook wij, nu wij zulk een grote wolk van getuigen rondom ons hebben, afleggen alle last en de zonde, die ons zo licht in de weg staat, en met volharding de wedloop lopen, die vóór ons ligt. Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde welke vóór Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods. Vestig uw aandacht dan op Hem, die zulk een tegenspraak van de zondaren tegen Zich heeft verdragen, opdat gij niet door matheid van ziel verslapt."


Nou, zo staan er vast nog véél meer dingen over het vertrouwen en zien op Jezus en heeft alles te maken met Wie Jezus is. En dit is allemaal mogelijk omdat Jezus hiervoor de prijs heeft betaald aan het kruis, zodat wij weer in relatie met Hem kunnen leven, echt van hart tot hart! (Is echt super-heerlijk!)

Dank U, dank U lieve Here Jezus voor Uw offer, Uw Heilige Geest, voor het lijden wat U heeft doorstaan voor mij, dank U Heer Jezus. U kent mij, U kent de lezer, en als alle liefde van alle ouders opgeteld zou worden dan zou dat nog niet genoeg zijn om Uw liefde te omvatten. Dank U dat we dat mogen ontvangen omdat U het graag wilt geven en gegeven heeft, Halleluuuuuja

Groeten,

Gerrit

Reacties

Populaire posts van deze blog

..:: Bekering ::..

..:: Dag 5, een mooie dag ::..

..:: Dag 3, rustdag ::..