..::Kijk niet angstig om je heen:..

Dag geliefde lezer, Eeeecht lang geleden zeg dat ik iets geschreven heb :-) Het onderstaande wou ik even delen omdat ik denk dat het sommige mensen zal zegenen. Dit bijbelgedeelte heeft mij i.i.g. enorm bemoedigd. Ik heb namelijk zo'n mooi bijbelgedeelte gevonden! Echt een hoopvol stukje. Voor wie is het bedoeld? Voor echt iedereen die last heeft van angst! Wie voert het uit? Jezus! Het gaat over bevrijding van angst voor de dood wat als een slavenjuk je leven kan terroriseren. Maar ik geloof dat je het ook zeker voor angst in het algemeen kan toepassen. Het staat in Hebreeën 2:14 en 15 (de tekst staat onderaan in dit stukje). Sinds ik een burn out heb gehad in 2013 heb ik last van angst wat vaak nog op de achtergrond een beetje aanwezig is in mijn binnenste. In het begin was het verschrikkelijk met soms op het randje van paniekaanvallen. Gelukkig is dat voorbij en daar ben ik ook echt dankbaar voor! Maar nog steeds sluimert op de achtergrond een soort angst in mijn binnenste voor de dood wat komt door de manier waarop ik de burn out kreeg. Maar... Zoals David altijd reageerde in de Psalmen... hij schreef ook eerlijk over zijn situatie maar plaatste het woordje 'maar' op de goede plaats: maar de Heer is mijn Herder, maar de Heer is mijn Rots, maar de Heer is mijn bevrijder, enz. Zo kunnen wij ook reageren. "Here Jezus, ik ervaar nog angst, maar... U zult mij bevrijden omdat U voor mij de angst heeft gesmaakt en ervaren (zie bijbeltekst beneden). Dank U dat Uw vrede mijn deel is!". Jezus wil je bevrijden, echt super tof is dat! Voor iedereen die in angst zit of benauwdheid ervaart hoop ik dat dit gedeelte een zegen voor je zal zijn. Het Woord van God keert namelijk nooit ledig terug maar zal dat doen waartoe Hij het gezonden heeft want Zijn beloftes zijn Ja en Amen in Jezus Christus, tot eer van God door ons heen. Dank U Jezus, echt super bedankt! ‘Daar nu de kinderen aan bloed en vlees deel hebben, heeft ook Hij op gelijke wijze daaraan deel gekregen, opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen, en allen zou bevrijden, die gedurende hun hele leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren.’ ‭‭Hebreeën‬ ‭2:14-15

Reacties

Populaire posts van deze blog

..:: Bekering ::..

..:: Dag 5, een mooie dag ::..

..:: Dag 3, rustdag ::..