..:: Dag 3, rustdag ::..

Vandaag is het shabbat en voor huize Setz betekent dat een rustdag.
Afgelopen nacht heb ik al wat beter geslapen maar ik ben vannacht wel een paar keer wakker geweest.
Vandaag heb ik dus niet veel gedaan.
Ik heb nog even een gesprek gehad met Diet over een burn out die ze jaren geleden heeft gehad omdat ik ook steeds zo moe en vermoeid ben.
De symptomen hiervan kwamen mij zo bekend voor dat het best mogelijk is dat ik die kant ook op ga.
Dit is eigenlijk in 2008 al begonnen, ik moest werk voor 2 doen voor een aantal maanden bij Stilma omdat een collega ontslag had genomen.
Dat resulteerde in langer dan een maand (september) niet kunnen slapen omdat ik van binnen gewoon geen rust had, m'n gedachten werden maar niet rustig.
En toch gewoon doorgaan met van alles en nog wat.
Het begon zo eind november weer wat beter te gaan en begin december hoorde ik dat mem van heit wilde scheiden en dat was zo'n snee door mijn ziel terwijl ik al zo intens moe was.
In die maand december heb ik 't echt heel erg moeilijk gehad maar dat liet ik niet echt merken.
En eigenlijk vanaf die periode ben ik geestelijk heel erg vermoeid geraakt.
Mijn vraag is ook of jullie hiervoor willen bidden want ik had mij deze 2 weken anders voorgesteld dan dat ze tot nu toe gaan.
Dus daarom doe ik 't eerst nog eventjes rustig aan.
Vanavond heb ik nog wel even een wandeling gemaakt, 't was lichamelijk wel aardig inspannend maar eigenlijk wel fijn.

Groeten vanuit Jeruzalem,

Gerrit

Foto's van de wandeling: http://www.mijnalbum.nl/Album=6NLL7PRS

Reacties

  1. Lieve Gerrit,
    Bedankt voor je bericht en de foto's. Geniet van de rust en alle indrukken. Je hebt vakantie, weet je nog? En bedenk: je moet niets, je mag genieten van alle lieve mensen om je heen die het goed met je voor hebben en geniet van de indrukken die je opdoet in Israël. Het land loopt niet weg en je kunt er altijd weer naar terug gaan. In deze 'vreemde' omgeving kun je niet 'vluchten' in allerlei klusjes die je in NL wel altijd hebt. Dus het is nu echt tijd voor je zelf en voor bezinning. Dat kan je achteraf wel als heel waardevol ervaren, maar nu maakt het je misschein wat onrustig omdat je andere plannen had. Sterkte! Een meelevende groet van ybeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Seun,

    Doe wat je moet doen en dat is genieten daar het zij ontspanning door inspanning of juist niet.
    Een vader is een vader als hij om je geeft. Geniet van het feit dat ik niet op kan tegen de Vader en dat Hij door zijn Zoon ons bevrijdt heeft, Leg alles bij Hem neer, Hij kan je beter helpen als ik, ik blijf er natuurlijk wel voor je.

    geniet van je wel verdiende vakantie.

    Gods zegen

    Heit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Gerrit,
    ik ben het helemaal met Ybeltje eens!
    Lekker genietsje en útreste
    Gr tine

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Bekering ::..

..:: Dag 5, een mooie dag ::..