..:: Dag 5, een mooie dag ::..

Vanochtend had ik de tijd om te bidden, aanbidden en bijbel lezen.
Will en Diet waren beide weg en ik was alleen thuis.
Ik heb o.a. Romeinen 8 doorgelezen, dat is echt bemoedigend en het focust je zicht ook weer op de Here Jezus.
Wat mij opviel dat was: 'Wie zich laat leiden door zijn eigen natuur is gericht op wat hij zelf wil, maar wie zich laat leiden door de Geest is gericht op wat de Geest wil.'
Toen heb ik beleden aan de Here Jezus dat ik mij soms nog laat leiden door mijn eigen natuur.
Maar het mooie is dat Jezus het vergeeft op het moment dat wij dat oprecht belijden (1 Johannes 1)
Romeinen 8 is, vind ik, ook erg bemoedigend want er staat ook in: 'De Geest helpt ons in onze zwakheid; wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen, maar de Geest zelf pleit voor ons met woordeloze zuchten'.
Dit vond en vind ik erg bemoedigend.
Na dit gedeelte heb ik erg lang in klanktaal gesproken omdat ik niet meer wist wat ik tegen de Here Jezus moest zeggen.
Er kwam op een gegeven moment een gedachte in mijn hart wat mij raakte en dat was:
'Je kan het nooit perfect doen want je hebt Mij nodig'
Om eerlijk te zijn ben ik vaak een echte 'strevert'.
De gedachte die ik kreeg deed mij denken aan wat er in Johannes 15:15 staat: '...Maar zonder mij kun je niets doen.'
Dit kan ik alleen maar be-amen.
Een poos lang heb ik dus in klanktaal gesproken en ik kon het verschil merken van voor dat ik begon en erna.
Net of was ik van binnen veel sterker geworden en stabieler.
Wat is het eigenlijk speciaal dat èn de Here Jezus èn de Heilige Geest voor ons pleiten.
Alle eer aan onze koning Jezus, halleluJah.
Na deze tijd heb ik even plaatsgenomen achter mijn laptoppie en heb zitten luisteren naar een audio opname van Peter Steffens die sprak over het koninkrijk van God.
Dit was erg interessant.
Ik was dit een poosje aan het luisteren en toen kwam Diet langs met 3 andere vrouwen.
Ze waren even naar hetziekenhuis geweest want de vrouw waarvoor ik babykleren had meegenomen moest in het ziekenhuis gecontrolleerd worden.
Ik heb even een poosje met ze gepraat en daarna zijn ze allemaal weer weg gegaan.
Vanmiddag ben ik even met de electrische gitaar bezig geweest van Avi.
Ik heb er nieuwe snaren op gezet want de oude zaten er al een paar jaar op.
De hals heb ik een beetje gekanteld omdat, toen de oude snaren er nog op zaten, zaten ze eigenlijk te dicht tegen de hals aan.
Toen dat allemaal klaar was klonk ie weer zoals een gitaar hoort te klinken.
Prachtig als zoiets wil werken zoals het hoort te werken.
En natuurlijk even uitgebreid getest :-)
Vanavond heb ik even heerlijk gewandeld.
Het gaat steeds beter met me en da's best fijn en daar ben ik Jezus ook erg dankbaar voor.

Groeten vanuit Jeruzalem,

Gerrit

Reacties

  1. Hallo Gerrit,
    Fijn dat je weer een mooie dag hebt gehad. Dat heb je maar weer. Alle dingen die je doet waar je plezier aan beleeft of door bemoedigd wordt zijn weer bouwstenen om op te knappen en sterker te worden. Ik wens je veel fijne momenten toe. De hartelijke groeten van Ybeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi gerrit
    ik dacht maar even een berichtje naar je toesturen.had het vanmorgen ook al gedaan maar die staat er niet op zag ik.maar ik hoop dat je het daar naar je zin hebt.geniet ervan en rust maar lekker uit.groetjes mem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toppie te lezen dat het je zo goed voldoet, en zo te horen voel je je helemaal thuis !

    Go for it!

    Was die vrouw blij met de kleding trouwens?

    liefs Goikje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Bekering ::..

..:: Dag 3, rustdag ::..