..:: Dag 1, richting Jeruzalem ::..

Vanochtend vroeg uit de veren.
Om kwart over vijf ging de wekker en zo rond 6 uur zijn we vertrokken richting het centraal station in Lelystad.
Het zag er naar uit dat ik net niet op tijd voor de trein zou zijn terwijl de snelheid op de autosnelweg al wat overtreden werd.
De trein zou vertrekken om 7 uur en volgens de tom tom was het 07.01 bij aankomst.
Dus ik snel naar zo'n kaartjesautomaat, bestemming schiphol, pinpas erin, pinpas geweigerd.
Zucht..., fijn op zo'n moment.
Maar ik had ervoor gebeden en wist eigenlijk van binnen dat het allemaal goed zou lopen.
Dus snel naar de volgende kaartjesautomaat en ja hoor, die accepteerde mijn pas gelukkig wel.
Dus snel naar boven rennen naar perron 2 en de trein stond er nog.
Maar ik was wel zo goed als de laatste passagier want ik stapte in en de deuren gingen dicht.
Op naar Schiphol.
Eenmaal aangekomen heb ik ingechecked en is mij verzocht bij het inchecken om even via Gate 10 naar Gate 6 te gaan.
M.a.w. een extra controle.
Maar tussen de vraag of ik naar Gate 10 wilde gaan en het daadwerkelijk ernaartoe gaan zat nog wel een uur, dus heb ik even een beetje rondgekeken en gegeten.
Kennelijk zag ik er wat verdacht uit met m'n fryslan-pet :-)
Eenmaal bij Gate 10 werd ik verzocht om te gaan zitten en te wachten totdat ik werd geroepen.
Alles bleek in orde en ik werd met nog 2 andere personen (ik werd niet als enigste gecontrolleerd) geëscorteerd naar Gate 6.
Ook daar moest wederom mijn ruzak gecontroleerd worden en mocht ik door een poortje heen waarna ik mijn rugzak weer kon pakken en kon gaan zitten wachten op het boarden van het vliegtuig.
Op naar Israël!
Wat is 't toch prachtig om die door de zon beschenen wolken van bovenaf te zien.
Echt zoo mooi.
Eenmaal aangekomen, zo rond 17.00 lokale tijd (Het is 1 uur later in Israël)moest ik nog even langs de paspoortcontrole waarbij gelukkig niet zo'n lange wachtrij stond.
De bagage van de transportband gepakt en daarna naar buiten toe en ben met een taxibusje naar Jeruzalem toe gegaan.
Er zaten verschillende personen in het busje die op verschillende plaatsen afgezet moesten worden.
Dus ik heb nog even een rondreis door Jeruzalem gehad.
Wat mij wel verbaasde dat was de rijstijl van deze chauffeur.
Deze reed normaal! (in tegenstelling tot wat we met onze jeugdclub vorig jaar mee hebben gemaakt).
Eenmaal aangekomen bij Will en Diet werd ik hartelijk verwelkomt.
Ik heb even gegeten, even gedouched, nog wat zitten praten en ben toen op bed gegaan (een tweepersoons bed :-).

Nou, de groeten vanuit Jeruzalem,

Gerrit Bandstra

Reacties

  1. Heey bro !
    ik had het van sieb gehoord! wat een geluk dat jullie toch nog op tijd waren !
    en hopelijk zonder boetes:P

    Ik wens je superveel geluk in Israel en dat je er veel dingen zult leren !

    groetnis youre sis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. tjipkejoustra@wanadoo.nl2 juli 2010 om 15:52

    Hey Gerrit,
    Fijn, dat je een goede vlucht hebt gehad.
    Nogmaals een hele fijne tijd toegewenst in Israël. Geniet ervan!!

    groeten Tjipke en Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Dag 4 ::.

..:: Zijn wegen zijn hoger dan mijn wegen ::..

..:: Bijbelschool, 1e verslagje ::..