..:: Dag 2, rusten ::..

Afgelopen nacht heb ik jammergenoeg niet zoveel geslapen.
Maar dat is soms net als bij festivals, de 1e nacht is soms even wennen.
Het was de bedoeling dat ik vanochtend met Diet en een Australisch echtpaar naar Assad en z'n familie zou gaan om daar de ingezamelde babykleren te brengen en even een bezoekje te brengen.
Maar zoals ik al schreef 'het was de bedoeling'.
Omdat ik vannacht niet zo'n goede nacht gehad heb en ook moe was van de reis heb ik besloten om niet mee te gaan.
Ik zat echt te twijfelen of ik zou gaan of niet maar ik ken mijzelf nu een beetje dus daarom ben ik niet mee gegaan.
We hebben vanochtend even gezamelijk ontbeten met eigen gemaakte thee erbij en die was en is echt heel erg lekker.
Deze maken ze zelf van eigen kruiden.
De 'smiddags heb ik gewoon gerust, alleen maar gerust omdat ik gewoon zo moe was.
Zo rond een uur of 18.15 zijn we naar een nederlands stel geweest voor een shabbat-maaltijd.
We zijn erheen gereden in een prachtige gele vw kever, echt prachtig!
Bij de shabbat maaltijd begonnen we met het breken van het brood en het drinken van een slok wijn, net zoals bij 't avondmaal.
Daarna hebben we heerlijk gegeten en ik heb genoten van een lekkere groente soep als voorafje, daarna een lasagne-achtig iets, en daarna zijn we aan de koffie/thee gegaan.
Ik kon qua eten niet zo heel veel op omdat ik afgelopen middag lang op bed heb gelegen en pas om een uur of 4 heb gegeten, dus ik zat nog aardig vol.
Er was ook een Australisch stel bij dat mee heeft gegeten en het was allemaal best gezellig.
Op reis naar het nederlandse stel hoorde ik dat het nederlands voetbalteam 2-1 voor stond en onder het eten hoorde ik dat de stand zo was gebleven, mooi nou!
Bij het nederlandse stel hebben we dus lekker gegeten en nog een poosje nagepraat over hoe zij hier verzeild waren geraakt en hoe ze Will en Diet kenden en we hebben het nog over Israël gepraat en de bijbel en nog heel veel dingen meer.
Je kon wel merken dat het shabbat is want het verkeer was al stukken rustiger geworden.
Volgens mij zijn we zo rond een uur of 10 weer naar huis gegaan.
Op het moment dat ik dit schrijf ben ik nog maar eventjes verwijderd van mijn bed, het staat op een meter afstand maar eerst nog even dit verslag afronden.
Wat ik trouwens prachtig vind is de gastvrijheid hier.
Gister bij mijn aankomst lagen er een handdoek, washandje en een kaart op mijn bed.
Er staat eigenlijk wel een leuke zin op die kaart:
'Als jij je thuisvoelt, dan voelen wij dat ook.. :-)'
En eigenlijk begin ik me hier al aardig thuis te voelen.
Best fijn, nog wel een beetje wennen, maar wel fijn.

Dank U Jezus voor Uw zegen van deze dag, Halleluja.

Groeten,

Gerrit

Reacties

  1. Hallo Gerrit,
    Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van het wel en wee in Israël. 'k Heb mooie (lucht)foto's van jou bekeken. Wat trof je het dat het zo'n helder zicht was!Ik hoop dat je je weer fit genoeg voelt om je plannen uit te voeren. Het is fijn om zoveel nieuwe mensen te mogen leren kennen en te horen wat hun beweegt. Ik wens je veel inspirerende ontmoetingen/mensen toe op je reis. De hartelijke groeten van ybeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Dag 4 ::.

..:: Zijn wegen zijn hoger dan mijn wegen ::..

..:: Bijbelschool, 1e verslagje ::..