..:: Bijbelschool, 2e verslagje ::..

Geliefde mensen,

Het is een poosje geleden dat ik een post heb gedaan op m'n blogje.
De reden hiervan is dat ik er eigenlijk totaal geen zin in had omdat ik vaak moe ben en was.
Maar eigenlijk wil ik jullie niet onthouden van wat ik allemaal beleef.
Er zijn in de tussentijd bijzondere dingen gebeurd, ik noem er een aantal, niet alles.
Het is trouwens niet in chronologische volgorde hoor :-)
Waar ik mee wil beginnen is iets wat ik onlangs heb beleefd.


God spreekt onder het tandenpoetsen:

Zoals velen weten slaap ik al een hele poos slecht, eigenlijk vanaf het begin van de bijbelschool al.
Maar op een vrijdagavond twee weken geleden kreeg ik onder het tandenpoetsen ineens overtuiging van de Here in mijn hart dat ik die nacht goed zou slapen.
Dit is ook gebeurd, en diezelfde nacht had ik een heldere droom over mijzelf.
In het kort komt het erop neer dat de droom waarschijnlijk betekent dat de tijd van beproeving bijna over is.
Het tandenpoetsen was niet echt bepaald een 'heilig' moment, zoals bij stille tijd of in een dienst, maar de Heilige Geest van God woont ook in mij en spreekt wanneer Hij wil, mooi hè!
Erg bijzonder om mee te maken.


Jezus spreekt door Spreuken 8 tot Michaël (medestudent) en mij:

Op een ochtend, een paar weken geleden, was ik bezig met bidden en bijbellezen.
Ik vroeg aan Jezus of Hij tot mij wilde spreken door de bijbel heen.
Nu was ik een poosje aan het bidden en ineens komt 'spreuken 8' in gedachten, en ik had echt geen idee wat hier in stond.
Ik dacht, is dit nou een gedachte van mij, of van God, of misschien zelfs van de duivel?
Ik zei toen tegen de Here: "Here, het is de bijbel, Uw woord, wat ik ga lezen en als dit echt van U is laat het dan zijn ter ere van U".
Dus ik open Spreuken 8 en las echt alleen maar over Wie Jezus is en was.
Een aantal verzen:
22 De HEERE bezat Mij aan het begin van Zijn weg,
al vóór Zijn werken, van oudsher.
23 Van eeuwigheid af ben Ik gezalfd geweest,
vanaf het begin, vanaf de tijden voordat de aarde er was.
24 Toen er nog geen diepe wateren waren, werd Ik geboren,
toen er nog geen bronnen waren, zwaar van water.
25 Voordat de bergen waren verzonken,
vóór de heuvels, werd Ik geboren.
26 Hij had de aarde en de velden nog niet gemaakt,
evenmin het begin van de stofjes van de wereld.
27 Toen Hij de hemel gereedmaakte, was Ik daar,
toen Hij een cirkel trok over het oppervlak van de watervloed,
28 toen Hij de wolken daarboven sterk maakte,
Hij de bronnen van de watervloed versterkte,
29 toen Hij voor de zee zijn plaats bepaalde,
zodat het water Zijn bevel niet zou overtreden,
toen Hij de fundamenten van de aarde verordende,
30 was Ik bij Hem, Zijn Lievelingskind,
Ik was dag aan dag Zijn bron van blijdschap,
te allen tijde spelend voor Zijn aangezicht,

Dus de Here Jezus sprak echt tot mij door Spreuken 8 heen over Wie Hij was en is.
Terwijl het boek 'Spreuken' in het Oude Testament staat, echt mooi hè!
De beide testamenten, zowel oud als nieuw is nog zo actueel, Halleluja!
Ook als je bijvoorbeeld ziet naar de terugkeer van het Joodse volk wat in het 'oude testament' staat en nu op dit moment zijn vervulling vind.
Maar dit is nog niet het einde van het verhaal over Spreuken 8.
Toen ik dus Spreuken 8 aan het lezen was kwam mijn medestudent onder en is ook gaan bidden en lezen.
Toen ik klaar was vertelde ik hem wat ik beleefd had toen ik de Here Jezus vroeg om tot mij te spreken door de bijbel heen.
Ik zei tegen hem dat ik Spreuken 8 had gelezen en dat het over de Here Jezus ging.
Hij zag met met grote ogen aan en vroeg of ik stiekem had gezien wat hij had zitten lezen.
Wat bleek, hij had die ochtend Spreuken 8 gelezen en wilde aan mij vertellen dat het over de Here Jezus ging!
Echt mooi hoe de Here Jezus dan zo duidelijk spreekt en dat Hij ook echt een persoonlijke relatie met ons wil.


Ik heb het erg naar m'n zin op de bijbelschool.
Het is een mooie leerschool om onze hemelse Vader beter te leren kennen, en Zijn zoon Jezus en de Heilige Geest.
Je word er echt gevormd door leraren die ervaring hebben en ook Heilige Geest vervuld zijn.
Het is bijzonder om te ervaren dat ondanks dat ik slecht slaap, ik nog steeds de bijbelschool kan volgen en met alle activiteiten mee kan doen.
Daar krijg ik gewoon de kracht voor.
Bedankt lieve Vader in de hemel voor Uw liefde en voor de kracht die ik elke dag weer krijg!


Evangelistatie op de kerstmarkt in Dordrecht:

De 17e en de 18e december stonden we voor het vak evangelisatie op een kerstmarkt in Dordrecht met een kraampje.
We hadden de ene helft ingericht als ballegooi-tent en de andere helft als babykamer met vooraan een slinger waar op stond: Het is een jongen.
De ene helft van de klas stond op de 17e op de markt en de andere helft op de 18e.
We hadden beschuit met muisjes om uit te delen, en zo konden we ook gesprekken aangaan met mensen, dit vond ik echt heeeeel erg leuk om te doen en heb zo ook goede gesprekken met mensen gehad over de Here Jezus.
Ook hadden we echt heel veel DVD's, een tekenfilmversie van het kerstverhaal om gratis uit te delen.
Zo kreeg ik ook een gesprek met een vrouw die langsliep met een kinderwagen.
Ik vroeg of ze een gratis DVD wilde en zei dat we binnenkort ook een feest vieren ter ere van Iemand's geboorte.
Zo vroeg ik haar of ze in Jezus geloofde, maar ze zei dat ze wel een vriend had die gelovig was maar ze zei dat zij eerst graag wilde zien en dan geloven.
Toen vertelde ik haar dat ik als baby al gered ben door de Here Jezus.
Als baby had ik bronchitis en op een gegeven moment was het zo erg dat mijn vader de dokter erbij haalde maar die kon niks doen.
Ik dreigde hierdoor te stikken.
Toen is mijn vader op de knieën gegaan want dat was het enigste wat hij kon doen.
Mijn vader heeft toen gevraagd dat zijn kindje genezen mocht.
En op dat zelfde moment werd ik rustig en heb ik een hele rustige nacht gehad, helemaal nergens last meer van.
Dus toen zei ik tegen die vrouw dat ze vandaag gezien heeft dat de Here Jezus leeft, omdat ik anders niet voor haar zou staan.
Ze was echt zichtbaar geraakt door dit verhaal en ik kon haar ook het evangelie vertellen over wat Jezus ook voor haar heeft gedaan.
Daarna is ze verder gegaan, maar het is bijzonder om te zien wat je getuigenis al kan doen.
Zo heb ik ook nog andere goede gesprekken gehad.
En wat ik die dag echt heel erg bijzonder vond is dat ik niet omver ben gepraat.
Vaak in gesprekken als mensen met argumenten komen sla ik soms helemaal dicht maar dat had ik toen helemaal niet, ik kon echt goede gesprekken aangaan met mensen en ik geloof dat ik de wijsheid kreeg om te spreken omdat de Heilige Geest mijn Helper is.
Bij deze wil ik trouwens het christelijke café 'Time Out' heel erg bedanken voor het gratis drinken en het beschikbaar stellen van hun café.
We hebben als school namelijk met hen samen gewerkt zodat, als mensen bijvoorbeeld even door wilden praten, we niet buiten in de kou hoefden te staan, maar dat we even lekker binnen konden zitten.
Nogmaals heel erg bedankt!


Luisteren naar God's stem:

Bij het vak 'discipelschap' hadden we het een keer over 'stemmen'.
Zo heb je je eigen stem, de stem van de duivel, de stem van God, en de stemmen van mensen om je heen.
Hier hebben we dus uitgebreid les over gehad en aan het begin van de les zei de lerares al dat we aan het einde van de les nog 10 minuten per paar voor elkaar mochten bidden om te oefenen in het verstaan van God's stem.
Het is immers een bijbelschool, een plaats om te oefenen en uit te stappen.
Ik stond dus met een vrouw, alleen ik was helemaal haar naam vergeten, haar naam was me echt even helemaal ontschoten.
Op een gegeven moment zei ze dat ze de hele tijd 'eerbied' in gedachten kreeg, en om eerlijk te zijn kan ik me daar in vinden (niet om op te scheppen hoor) want ik heb veel eerbied voor God, en ik houd ook echt erg veel van Hem.
Maar bijna de hele 10 minuten heb ik in gedachten gebeden of ik iets van de Here Jezus mocht ontvangen om haar mee te bemoedigen, en ik vroeg de Here ook naar haar naam want ik kon niet op haar naam komen.
En toen de 10 minuten bijna om waren plopte ineens haar naam in mijn gedachten en kreeg ik op precies dat moment echt de overtuiging dat ik luidop voor haar kon gaan bidden.
Want ik had de hele tijd in mijn gedachten gebeden, en ik wil dat, wat ik uitspreek ook echt van de Heer is, niet zomaar mijn eigen gedachten maar echt iets van God.
Maar toen haar naam dus in mijn gedachten plopte kwam tegelijkertijd de overtuiging om voor haar luidop te gaan bidden.
En wat bleek, wat ik bad was voor haar van toepassing in de situatie waar zij in zat!
Zo zie je dat God echt persoonlijk wil zijn.


Nu weet ik niet of jij als lezer ook een persoonlijke relatie wilt hebben met God na het lezen van mijn blogje.
Ik weet zeker dat Hij bestaat en dat de bijbel niet zomaar een verhaaltje is.
Jezus heeft mij als baby al gered zoals je eerder al kon lezen, anders had ik nu dit bovenstaande stuk niet kunnen typen.
Mocht je meer over Jezus willen weten dan kun je altijd even mailen naar gerritbandstra@live.nl.


Nou, tot zover even de update over dingen die ik heb mogen beleven.
Daarvoor ben ik mijn hemelse Vader echt zooo dankbaar.
Ook ben ik echt van harte de Here Jezus dankbaar dat Hij voor mij aan het kruis is gestorven zodat ik kon leven, dat Hij de toorn van God heeft gedragen, zodat ik vrijspraak mocht krijgen van mijn zonde.
Maar meer nog, Hij is opgestaan en zit nu aan de rechterhand van God.
En nu mag ik eeuwig met Hem leven, Halleluja!.
Jezus zei (Johannes 17:3):En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, Die U gezonden hebt.
Dus wil je eeuwig leven ontvangen van de Here Jezus, dan moet je Hem leren kennen.
Echt kennen.
Hij wil dus gekend worden, en je leert dit alleen maar door een relatie met Hem aan te gaan.
Mocht je hier meer over willen weten, kun je altijd even met me e-mailen: gerritbandstra@live.nl


Hartelijke groeten en wees gezegend in de naam van Jezus,


Gerrit

P.S. Mocht u/je een financiele gift willen geven voor mijn studie op de bijbelschool, dan is mijn rekeningnummer: 37.21.22.299
Alvast heel erg bedankt!

Reacties

  1. Ha Gerrit! Wat een mooie blog heb je! En wat een geweldige verhalen schrijf je! Ik vind het een bemoediging om te lezen dat je bij het evangeliseren vrijmoedigheid en woorden kreeg; ik herken het 'dichtklappen' namelijk en ben er daarom eigenlijk erg bang voor. Bedankt voor het delen; leuk om zo es van een medestudent z'n ervaringen te lezen :D
    Ik zegen je met heel veel rust om heeele nachten door te kunnen slapen!
    Liefs en een hele fijne vakantie! Elja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey G.P.

    Een super mooie bericht en ervaring.
    Gods Zegen toegewenst bij alles wat je verder doet.

    Groeten Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Gerrit Pieter,
    Wat een bijzonder mooi bericht. En wat wonderlijk, als je zoiets leest!! De Here God is er altijd bij! Ook ik wens je Gods zegen toe met je studie.

    groeten Janny J-D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Dag 4 ::.

..:: Zijn wegen zijn hoger dan mijn wegen ::..

..:: Bijbelschool, 1e verslagje ::..