..:: God voorziet ::..

Geliefde lezer,

Wat is God toch goed.
Ik mocht weer wat bijzonders beleven.
Twee weken geleden keek ik even op mijn bankrekening en zag dat 't het geld al een beetje op begon te raken.
Nou verwacht ik binnenkort nog wel wat geld, maar ik had wel zoiets van: "Here, moet ik binnenkort ook werk gaan zoeken, of gaat U erin voorzien?
U weet dat ik ook best wil werken als U dat wilt."
In Psalm 23 staat in het begin: "De Here is mijn Herder, het ontbreekt mij aan niets..."
Dit zei ik ook tegen de Here, dat ik geloofde dat de Here mijn Voorziener is, en als ik daar voor werken moet, dan doe ik dat.
Jezus weet dat ik erg moe ben en dat ik moeilijk zou kunnen werken op dit moment, maar toch wilde ik Hem echt oprecht vragen wat Hij wilde.
Dus ik bad Jezus om wijsheid hierin en dat ik ook in deze situatie op Hem wilde vertrouwen.
De volgende dag heb ik hier nog een keer voor gebeden omdat ik er toch nog een beetje mee zat, maar ik heb deze zorg echt over kunnen geven aan de Here.
Bij dit gebed kreeg ik steeds in mijn hart 'het verbond', en toen wist ik al genoeg.
Toen wist ik dat de Here Jezus zou voorzien en kreeg ik ook vrede in mijn hart.
En Hij gaf niet alleen de overtuiging, maar heeft het zelfs ook nog laten zien!
Een dag later kreeg ik een envelop van een dierbare zuster met daarin € 25.-
Ze had het op haar hart gekregen om mij wat te geven, bijzonder hè!
En vandaag was er weer een envelop door de deur geschoven met daarin € 25.- , echt bijzonder, heel bijzonder.
En dit terwijl ik met niemand over mijn financiele situatie heb gesproken dan behalve met de Here Jezus.
Degene die dat gedaan heeft, heel erg bedankt en bovenal ben ik mijn hemelse Vader hier zo dankbaar voor dat Hij zo goed voor mij zorgt, en dat ik dankzij het offer van de Here Jezus aan het kruis de beschikking heb over Zijn rijkdommen.
Het is bijzonder om dit te ervaren en ook zeker te ervaren dat wat er in de bijbel staat ook echt allemaal klopt, en dat de Here Zich ook houdt aan Zijn woord.

Vader in de hemel, hartelijk bedankt voor Uw voorziening in de naam van Uw zoon Jezus, dat U weet wat wij nodig hebben en dat u tot overvloedens toe wilt geven, zoals ook in Psalm 23 staat: ...mijn beker vloeit over...
Help ons, en mij dat te begrijpen en van daaruit te leven Vader.
Dit vraag ik U in de naam van Jezus, ook voor de lezer.
En mijn bede is dat u/jij door deze getuigenis Jezus van harte (beter) leert kennen.

Hartelijke groet,

Gerrit

Reacties

Populaire posts van deze blog

..:: Dag 4 ::.

..:: Zijn wegen zijn hoger dan mijn wegen ::..

..:: Bijbelschool, 1e verslagje ::..