..:: Jezus is dè Ja en Amen ::..

Geliefde lezer,

In 2 Korintiërs 1 vers 20 staat dat Jezus de Ja en Amen is op al de beloften van God, tot eer van God.
Lees 2 Korintiërs 1 maar eens.

Dit is zowiezo al bijzonder, maar ook al helemaal als je daarbij bijvoorbeeld denkt aan de welbekende Psalm 23.
In Psalm 23 staat: "de Here (JHWH) is mijn Herder, het ontbreekt mij aan niets..."
In Johannes 10 staat dat de Here Jezus zegt: "Ik ben de goede Herder".
Jezus is dus de goede Herder die in Psalm 23 staat!
En dit geloof ik van harte.
Hieraan kun je ook zien dat Jezus van God komt, dat Hij ook zeker een Goddelijk persoon is, één van de drie-eenheid.

Waarom eventjes deze inleiding?
Dit is om het volgende.
Als je Jezus Christus kent als je persoonlijke Verlosser, dan mag je Psalm 23 ook voor jezelf persoonlijk gaan bidden.
Want in Jezus Christus is dit Ja en Amen!
Begrijp me goed, dit is niet bedoeld als 'welvaarts-evangelie'.
Zo van, ik geloof in Jezus als mijn Verlosser, nu gaat alles goed en kan ik maar vragen wat ik wil, en het gebeurt.
Zo is het nou ook weer niet.
Maar dat is weer even een ander verhaal.
Ik wil me nu even richten op Psalm 23, waarop je in Jezus Christus 'Ja' en 'Amen' op mag zeggen!

Zonet heb ik voor mijzelf dit gebed opgeschreven omdat de Here ook mijn Herder is.
Als je wilt kun je dit ook voor jezelf bidden want in en door Jezus is het Ja en Amen:

Jezus, God, U bent mijn Herder, en dankzij U ontbreekt het mij aan niets.
U doet mij nederliggen in grazige weiden, U voert mij aan rustige wateren.
U verkwikt mijn ziel en leid mij in rechte sporen om Uw Naams wil.

Ook al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want U bent bij mij.
Uw stok en Uw staf, die vertroosten mij.
En U richt een dis aan voor de ogen van wie mij benauwen.

U zalft mijn hoofd met olie, mijn beker vloeit over.
Ja heil en goedertierenheid zullen mij volgen, al de dagen van mijn leven!
En ik zal in het huis van de Heer verblijven tot in lengte van dagen.

Amen!




Hartelijke groeten,

Gerrit

Reacties

  1. Hallo Gerrit,
    Ik hoop dat het deze keer lukt om een reactie te sturen.
    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt en een stel leuke mensen om je heen hebt. Wel mooi dat je als jongelui zo met hetzelfde doel met elkaar optrekt. Ik wens je heel veel succes met je studie en verdere ontwikkeling.
    Wij starten binnenkort met het 40 dagen traject. wanneer je een 40 dagen dagboekje wilt hebben dan kun je daar de volgende keer als je thuis bent wel even om vragen.
    Hartelijke groeten van ybeltje
    tot gauw

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

..:: Dag 4 ::.

..:: Zijn wegen zijn hoger dan mijn wegen ::..

..:: Bijbelschool, 1e verslagje ::..